Mājas lapas un to izstrādes būtiskie faktori

N

enoliedzami dzīvojam digitālo tehnoloģiju laikmetā. Tikpat pašsaprotami ir arī tas, ka “māte Google zina visu”. Tomēr, jāatzīst – vienīgais iemesls, kādēļ tik daudz informācijas varam atrast interneta meklētājos, īstenībā ir tas, ka kāds kādreiz šo informāciju ievadīja kādā MĀJAS LAPĀ!

Mēs, būdami reklāmas aģentūra, saprotam un patiesi priecātos, ja arī visi mūsu klienti un potenciālie klienti izprastu mājaslapu nozīmi.

 

Kāda ir mājas lapas nozīme?

Protams – pašos pamatos mājas lapa ir lieliska uzņēmuma digitālā vizītkarte, kura parāda gan uzņēmuma vizuālo stilu, gan uzņēmuma nostāju vienā vai citā jautājumā. Neaizmirsīsim arī par kontaktiem.

Mājas lapā mēs varam dažādos veidos pasniegt informāciju, kura potenciāli būtu lietderīga mājas lapas apmeklētājam – mūsu klientam un sadarbības partneriem.

Galu galā mūsu uzņēmuma mājas lapa digitālajā realitātē ir mūsu tirdzniecības vieta, birojs un klientu apkalpošanas centrs, kurš rada mūsu potenciālajam klientam un partneriem pirmo iespaidu par mūsu uzņēmumu. Tieši tādēļ ir ļoti būtiski, lai mājās lapa būtu izveidota nevis tikai fakta pēc, bet gan tādēļ, lai klients/partneris tajā justos ērti un patīkami. Šeit parādās users experience (UX) un users interface (UI) nozīme.

 

Ar ko sākas mājas lapu izstrāde un programmēšana?

Šeit gribētos nodalīt mūsu klienta skatījumu  un mūsu IT komandas skatījumu uz šo jautājumu. Šeit ir lielas atšķirība gan procesuālajās darbībās, gan redzējumos uz atsevišķiem risinājumiem. Vairāk par mājas lapu izstrādu un programmēšanu spriedīsim  tieši no mūsu klientu skatu punkta.

Protams – kā jau jebkurā citā lietā – ir jāsāk ar ideju un vīziju. Vīziju par to, kāda varētu būt jaunās mājas lapas funkcionalitāte, kā tā varētu izskatīties. Jāsaprot vai tā būs vienkārša piezemēšanās lapa (Landing page), informatīva lapa ar dažām sadaļām vai sarežģīta informatīvā lapa ar daudzām sadaļām un apakšsadaļām. Varbūt ir jāuzsāk e-komercija un jāveido interneta veikals?

Uzsākot mājas lapas veidošanu, iedomājies, ka mājas lapa ir referāts par tēmu “Mans uzņēmums”. Kādas būs nodaļas? Kādu informāciju ietvers katra no šīm nodaļām? Izveido skaidru plānu, kurš turpmāk kalpos kā lieliska vadlinija. Šo plānu sauc par mājas lapas arhitektūru – potenciālo mājas lapas sadaļu un iespējamā satura strukturāls pārskats, kurš sniedz iespēju sekmīgāk turpināt mājas lapas izstrādi un programmēšanu. To lieliski var attainot diagrammas veidā vai vismaz apraksta formā. Visbiežāk, jāatzīst, klienti uzticas mūsu pieredzei mājas lapu izstrādē un uztic arī mājas lapas arhitektūras izstrādi mums.

 

Potenciālās mājas lapas struktūra

Kad ir vairāk vai mazāk zināma mājas lapas arhitektūra un idejas par potenciālo saturu, ir jāsāk domāt par mājas lapas dizaina izstrādi un to, kāda tā rādīsies apmeklētājiem. Tajā pašā laikā – nevajag vēl ķerties pie zīmuļa un krāsu poda – ir jāsāk domāt par to, kādās formās mājas lapā parādīsies potenciālais saturs. Ir jāizveido MĀJAS LAPAS BLOKSKICE.

Mājas lapas blokskice palīdzēs gan Tev, gan taviem kolēģiem un arī mājas lapas izstrādātāju IT pārstāvjiem saprast Tavu mājas lapas vīziju. Tu vari zīmēt mājas lapas blokskici ar brīvu roku uz balta papīra lapas, vai arī pielietot kādu no blokskiču zīmēšanas programmatūrām. Šeit nebūs svarīgākais, cik mākslinieciski izskatīsies gala rezultāts. Galvenais būs visu iesaistīto pušu izpratnes veicināšanu par to, no kādām daļām sastāvēs katra mājas lapas sadaļa. Bieži vien, zīmējot mājas lapas arhitektūras diagrammu, jau rodas idejas par to, kā izskatīsies blokskice. Kad mēs strādājam pie mājas lapu izstrādes, lielākajā daļā gadījumu mēs zīmējam arī blokskices. Arī mēs to daram dažādi – gan ar roku uz papīra, gan arī jau advancētāk – izmantojot programmatūru.

 

Mājas lapu izstrādes iespējas un dizains

Jebkurš no mums ikdienā, sērfojot interneta resursos ir redzējis daudz un dažādas mājaslapas. Sākot ar tādām, kuras, šķiet, veidotas tālajā 1989.gadā, beidzot ar tādām, kuras lieliski iederētos kādos nākotnes pareģojumos. Veidi un iespējas ir dažādas, tādēļ apskatīsim tos pēc kārtas.

Pēc tam, kad ir skaidra mājas lapas arhitektūra un blokskice, ir vērts padomāt par to, kādā veidā mājaslapa tiks īstenota. Ir iespēja to veidot uz gatavu dizaina tēmu jeb “template” bāzes, vai arī – veidot kā individuālā dizaina lapu.

Mājas lapa uz tēmas bāzes – Gandrīz jebkurai mājas lapu izstrādes platformai ir ir pieejami dažādi sagatavju piedāvājumi. Tie, protams, atšķiras no to piedāvātajām iespējām un, protams – dizainiskajiem risinājumiem.

Individuāla dizaina lapa – Ikviens īstens IT specialists būs lielā mērā pateicīgs par iespēju veidot mājas lapu uz individuāli veidota dizaina bāzes. Individuālajam dizainam lieliski var ietekmēties, gan pētot konkurentu mājas lapas, gan dažādos jau iepriekš minētos tēmu risinājumus, kā arī pastāv iespēja ietekmēties no labākajiem, apmeklējot dizains balvas ieguvušās mājaslapas, no kurām lielu daļu iespējams atrast šeit: https://www.awwwards.com/ .

Arī mūsu aģentūras ikdienas darbībā saskaramies ar klientiem, kuriem nepieciešams izveidot mājas lapu, izmantojot tikai tēmu sniegtās iespējas. Protams, tāpat ir klienti, kuri vēlas “izvērst” mājas lapas iespējas – veido lapu pilnībā ietekmējoties no tēmas dizaina. Citi izvēlas veidot vienkāršus individuālos dizainus. Citi, tomēr, ir gatavi ieguldīt vairāk laika, ideju un arī finanšu resursus, lai izveidotu dizainiski absolūti unikālu mājas lapu.

 

Mājas lapas programmēšana

Pēc tam, kad ir izstrādāts mājas lapas un tās sadaļu dizains, sākas mājas lapas pārvēršana kodu rindu tekstā. Daudziem no mūsu klientiem programmēšana ir kā Ķīnas ābece. Lai to pēc iespējas izprastu, mūsu projektu vadītāji veic būtisku darbu gan klientam nozīmīgās informācijas atlasē, gan klientu izglītošanā.

Jāatzīst – mājas lapas programmēšana sevī ietver daudz būtiskāku un nebūtiskāku nianšu. Kas ir JavaScript? Kas ir CSS? Kas ir HTML? Ar ko atšķiras HTML un HTML5? Kā lielisks pamatu izglītojošais materiāls kalpos šis video:

Ģeniāls video par pamatjēdzieniem

Mūsu piedāvājumu izteikšanas politika un piedāvātās iespējas

Lai spētu pilnvērtīgi nosaukt mājas lapas cenu, mūsu kolektīvam ir ļoti svarīgi iedziļināties un izprast klienta skatījumu uz potenciālo mājas lapu. Gadās, kad pie mums atnāk klienti ar skaidru vīziju par to nākotnes mājas lapu. Gadās – mēs piedāvājam savu redzējumu uz atteicīgo mājas lapu.

Protams, mūsu kolektīvam ir daudz vieglāk orientēties, ja klients iesniedz mājas lapas arhiotektūras diagrammu vai pat blokskices zīmējumus. Lieti noder arī, ja klients iesūta kādus piemērus mājas lapām, kuras klientam ir tīkamas un vēl-jo-vairāk – netīkamas. Viss ir atkarīgs no tā – kādā attīstības stadijā klientam ir mājas lapas projekts.

NOSŪTI PIETEIKUMU

SPIED ŠEIT , ja vēlies telefonsarunu!



    X